AZ ONLINE PIAC KIMARAD A HŰTŐGÉP CSEREPROGRAMBÓL?

A Hűtőgép Csereprogram az elmúlt évek hasonló pályázataihoz hasonlóan idén is tarolt. Több régióban szinte pillanatok alatt: van ahol két óra, az észak-magyarországi régióban pedig mindössze egy óra alatt merült ki a területeként meghatározott keret.

online-vasarlas-kenyelmes.jpg

Megdöbbentő, hogy miközben az online háztartási gép piac egyre nagyobb szeletet ölel fel, a webáruházak nagy része kimarad a csereprogramból! 

Vajon mi állhat e mögött?

A Regisztrált kereskedők listájából kiderült, hogy az online is értékesítő webáruházak inkább tartózkodtak a csereprogramtól. Azok, akik mégis részt vesznek benne, szinte kivétel nélkül az egyik országos boltjukba irányították az érdeklődőket. Ez azért is meglepő, mert ezzel a feltétellel pont az online vásárlás kényelmességét, egyszerűségét és gyorsaságát ásták alá.

Egyre többen vásárolunk online

10 évvel ezelőtt talán még elképzelhetetlen lett volna, hogy nagyháztartási gépet online, látatlanban rendeljünk. Az elmúlt 5 év statisztikái viszont azt bizonyítják, hogy a vásárlási kedv egyre inkább az online üzletágak felé mozdul a hagyományos bolti vásárlással szemben. Az online webáruházak részesedése dinamikusan nő, mert a vásárlók élvezik, hogy az otthonuk kényelmében egyszerre válogathatnak akár több bolt kínálatából is, és néhány kattintással, expressz gyorsasággal rendelhetnek anélkül, hogy napokig az üzleteket járnák. A Hűtőgép Csereprogramból való kimaradás várhatóan bevétel csökkenést okoz a hűtőgépek tekintetében, ezért feltevődik a kérdés, mi áll a tartózkodás hátterében?

A tartózkodás egyik oka, hogy a csereprogram egy többlépcsős, összetett adminisztrációs folyamat, amelynek lebonyolításához a legtöbb cég nem rendelkezik saját erőforrással. Ráadásul mivel a legtöbb webáruház a nagyháztartási gépeket futárszolgálattal juttatja el ügyfeleihez, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által kért szigorú dokumentációs eljárás kivitelezhetetlenné válik. Köztes megoldás, ha az ügyfél bemegy a résztvevő üzletek egyikébe, és ott, a készülék kiválasztása után személyesen intézi a programmal kapcsolatos teendőket, az űrlapkitöltést és aláírást. Ez viszont macerás, és utánajárást igényel.

A legkényelmesebb megoldást keressük

Az Online Márkaboltban a Hűtőgép Csereprogram keretében is pontosan úgy vásárolhat, mint egyébként. A teljes adminisztrációhoz a ki sem kell tennie a lábát az utcára, mindent otthonról, a fotelből is elintézhet. Mindegy, hogy online rendel, vagy telefonon szakértői segítséget kér, kiszállításkor minden dokumentumot – kitöltve (!) kap kézhez.

Az Online Márkabolt a szállítást saját autókkal és munkatársakkal végzi, akik egész héten az országutakat járják. Abban a pillanatban, amint Ön leadja a megrendelését, a Márkabolt munkatársai Ügyfélkapu rendszeren keresztül minden adminisztrációs munkát elvégeznek, és a szükséges űrlapot kinyomtatva juttatják el Önhöz. Nem kell papírok után szaladgálnia, bonyolult nyomtatványokat kitöltenie… Kiszállításkor az új hűtővel együtt megkapja a kész dokumentációt, csak alá kell írnia, és kifizetni a kedvezménnyel csökkentett összeget.